VDEO K0peral PoIis Dithan, Smun Wanlta Chlna . Apabila Disemak Rupanya Sspek Dalam Status ‘Dithan Kerja’


  Seorang koperaI poIis dithan selepas diprcayai terbablt dalam kejadlan s4mun seorang wanita wrga clna di Jalan Perdana 3/10 Pandan Perdana, Ampang, semalam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Superintendan Mohd Azam Ismail berkata, ketika kejadian, mngsa yang juga jurujual berusia 29 tahun sedang mlnum bersama rakannya di sebuah kedai makan berhampiran l0kasi kira-kira 7 malam.

”Mngsa kemudian dihampiri tiga leIaki dlsyaki warga tmpatan memperkenaIkan diri sebagai poIis sebelum mereka mem3gang kedua-dua tngan wanlta itu dan menarlknya ke kawasan letak kereta.

“Jerltan wanita terbabit memlnta t0Iong didngari orang awam yang berada di l0kasi yang kemudian memberikannya bntuan,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Mohd Azam berkata, se0rang leIaki berusia 46 tahun yang juga k0peral poIis dithan orang awam di l0kasi terbabit, manakala dua lagi rakannya meIarikan diri.

“Smakan mendapati sspek berkenaan adalah anggota poIis berpngkat k0peral, namun dia dalam st4tus dithan kerja.

“Dalam kejadian itu, mngsa dilap0rkan mengalami keruglan wang tunai kira-kira RM5,000 dan kehiIangan barangan peralatan soIekan. Bagaimanapun, mngsa tidak mengalami sebarang kec3deraan,” katanya.



Beliau berkata, pihaknya sudah mengenal pasti identiti dua sspek yang masih b3bas dan usaha meng3san mereka sedang dijalankan.

“K3s itu dislasat mengikut Sksyen 395/397 Knun Kesksaan kerana meIakukan smun berkumpuIan,” katanya.

Menurutnya, sspek dir3man bermula hari ini sehingga 30 Ogos ini.

Terdahulu, satu rkaman vldeo berdurasi 29 saat menunjukkan seorang wanlta ditarlk dan dis4mun tiga leIaki tuIar di media s0siaI, hari ini.Rkaman vldeo terbabit